Pages

the clown is here

:)

Tuesday 19 September 2017

E-day Ily & Faiz (Part 1)

Assalamualaikum..

Di saat post ini di update, kami dah selamat bertunang 6 bulan yang lepas. Haha. Betul-betul genap 6 bulan baru berani up cerita. Bukan apa, kata orang bertunang lebih baik disembunyikan kan? Tapi sejenis pelupa macam aku ni, lebih baik share kat sini. So nanti baca balik baru ingat semula cerita lama. Tu pun kalau time tu aku belum lupa lah yang aku pernah ada blog. Haha.

19 Mac 2018.
Tarikh pertunangan aku dengan Muhammad Faiz bin Rusli. Pergh bagi nama penuh terus. Kot ni pun lupa jugak sat lagi ke macam mana? Muahaha.

Pilih tarikh main suka hati je. Takda fikir nak cantik ke apa. InshaAllah tu memang tarikh yang dah ditetapkan Allah, dan maka terjadilah semuanya. Oh ye masatu cuti sekolah. So kalau Johor ni bolehlah buat Ahad. Kalau tak, Sabtu je lah orang available pun.

Persiapan semuanya agak lebih kurang je. Ok first untuk Part 1 ni, nak share pasal barang hantaran jela dulu. Sebab bebelan ni akan jadi terlampau panjang. Kena by part. Haha.

 So, untuk hantaran kitorang decide nak bagi benda yang betul-betul kami berdua akan pakai. Taknak bagi benda yang asal bagi nampak banyak je, last-last nanti tak guna pun. Dan lagipun kitorang dua-dua setuju nak bagi hantaran ni masa bertunang je, masa kahwin nanti tak payah nak serabut kepala lagi untuk hantaran lain. Alhamdulillah family tak bising pasal ni. Setuju je. So okay jela.

 Ada sekali Faiz datang sini bulan 12 tahun lepas, tengah-tengah lepak kat KFC (masatu konon celebrate berdualah birthday dia), kitorang keluarkan handphone masing-masing, tulis barang apa yang masing-masing nak. Haha. Time ni lawak, sebab macam tetibe dia tulis lepas tu aku pun macam "Ohhh kau ingat kau sorang je serius, aku pun lah. Meh sini list barang". Tapi aku cakap dalam hati jela. Haha. Tapi dalam tiba-tibanya tu, banyak jugak list dia bagi. Bankrupt lah aku mak. Lol. Yang aku pulak sikit-sikit tak tau nak apa. Benda first minta adalah Telekung Siti Khadijah, lambang cinta sejati. Ewahh. Lepastu yang lain-lain tu fikir banyak kali. Nak beg lah, nak buku lah, nak set pencuci muka lah (sebab masa ni muka teruk gila, jerawat segala bagai, breakout habis, so nak lah try set yang mahal2 kot2 dapat kan HAHAHA), nak kasut, dll lah.

Lepas tu masih jugak aku tak tau nak barang apa yang betul-betul nak ni. Sampai habis makan, jalan-jalan kejap kat Aeon Tebrau tu, cari idea apa nak. Setiap kali idea datang, setiap kali tu tulis. Gigih taknak lupa. Lepas tu untuk senang jugak nanti boleh bajet nak berapa banyak duit guna untuk barang  hantaran ni je kan.

Dah nak dekat tu dalam sebulan sebelum majlis kot, baru cari-cari barang. Faiz datang Johor. Jadi kitorang pun pusinglah cari barang. Banyak gila tempat pergi sehari tu je. Penat tau tak penatttt shopping dengan Faiz ni. Semua benda nak tengok dulu. Geram pulak aku. Haha. Berikut adalah list tempat kitorang pergi.


1. City Square
Faiz ajak tengok-tengok. Betullah tengok je. Tak beli apa, jalan je dari tingkat atas ke bawah semua tengok je. Fine.

2. Aeon Tebrau
Dia jugak yang ajak. Dan dapatlah jam dia seketul. Aku beli jugak. Tapi beli barang bukan barang hantaran. Muahahaha. Barang hiasan untuk bilik. Kira halal lah. Untuk tunang jugak. Kasi seri sikit bilik. Mihmih.

3. Aeon Bukit Indah
Kat sini aku beli barang. Beli beg kot. Faiz beli sweater rasanya.

4. JPO
Asalnya nak beli kasut-kasut untuk Faiz. Kenapa kasut-kasut? Ye sebab lebih dari sepasang. Hmm. Tapi satu pun tak beli kat sini. Last-last memang aku jugaklah yang beli. Beli minyak wangi kat Victoria Secret.

5. Aeon Kulai
Kat sini beli banyak sikit. Beli sepasang kasut Faiz (ye baru sepasang ye, baruuuuu), beli seluar Faiz, beli purse aku, dan juga coklat-coklat. Awal gila beli. Padahal masatu ada lagi dalam sebulan kot nak bertunang. Fikir balik tak cair ke coklat tu nanti. Haha. Tapi dah beli kira halal jela. Cair nanti ganti lah lain.

6. Al-Ikhsan Taman Universiti
Kan aku cakap kasut Faiz baru sepasang kan. Yang ni yang kedua. Tapi dia pergi sendiri. Aku tak ikut dah. Dapatlah kasut yang dia nak. Sebab singgah kedai lain semua dia tak berkenan.


Dan barang-barang hantaran minta Kak Sarah jiran aku untuk hias dan siapkan semuanya. Cadang awal aku nak buat sendiri. Tapi Kak Sarah offer harga baik punya. Tambah memang cantik pun dia buat. Simple dan cantik. Sini aku paparkan untuk tatapan korang semua. Ewah.


Buah-buahan (Dari pihak aku)


Coklat (Dari pihak aku)


Kasut futsal


Kasut jalan


Jam tangan


Set sweater & seluar


Beg & purse


Buah-buahan (Dari pihak Faiz)


Telekung


Coklat (Dari pihak faiz)


Perfume


Kek (Dari pihak Faiz)


Kek (Dari pihak aku)


Cincin


Itu jela. Semua aku tengah guna sekarang barang-barang tu. Takda satu pun tersimpan tanpa hala tuju. Haha. Yang penting dah lepas satu majlis. Lepas ni aku cerita tentang majlis tu pulak. Harap masih mampu lah nak bercerita. Ikut aku kadang malas. Haha.

Ok thanks membaca. Doakan yang baik-baik untuk aku please.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...