Pages

the clown is here

:)

Friday 15 September 2017

Critical Time

Assalamualaikum..

Hmm aku ni dah dalam waktu-waktu kritikal sekarang ni. Masa macam ni aku kena ikat perut, ikat dompet, ikat duit sekali kalau boleh. Sebab kenapa, nanti-nanti jela aku cerita.

Jadinya sekarang, salah satu cara aku buat untuk capai matlamat aku tu, aku unfollow segala jenis instashop dekat IG. Muahaha. Konon dengan tak melihat barang-barang jualan diorang tu, aku akan mampu kawal diri dari "Terbeli" lah kan.

Alhamdulillah, so far berhasil.

Tapi masalah seterusnya adalah, hari-hari akan dapat email notification daripada Lazada lah, 11 Street lah, Nile segala bagai tu lah, tentang promosi-promosi yang ada dari diorang. T_____T

Nanti aku of courselah kadang tu "terbukak" jugak usha-usha. Dengan niat nak mengusha benda yang perlu je. Yang betul diperlukan saat ini. Tapi bila dah usha-usha tu nanti "tertengok" pulak benda yang tak penting. Dan "termasuk"kan ke Cart. Banyak betul "TER" aku ni. What the ...

Ni semua salah internet & teknologi masa kini lah ni. Zaman dulu nak beli barang kena pergi kedai. Nak keluar ke kedai pun dah perlukan duit. Kalau confirm takda duit, confirmlah tak akan keluar. Takkan lah terbeli barang-barang yang tak berfaedah tu.

Zaman sekarang dah lain, dok goyang kaki kat rumah, asal bank account masih belum menunjukkan amount bawah RM20, selagi tulah boleh shopping. Salahkan teknologi jela aku mampu sekarang ni. Haha.

Tapi aku masih dalam keadaan terkawal Alhamdulillah. Harapnya bertahan untuk beberapa bulan lagi ni. Korang doakan aku.

Macam aku sendiri...




#Donedoakattwitter



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...