Pages

the clown is here

:)

Thursday 7 September 2017

Appreciation

Assalamualaikum..

Dalam hidup ni tak lepas dari pertolongan orang sekeliling. Tak kira kenal ke tak, kadang tu eh tetibe je dia tolong kita kan. So kita sebagai manusia yang berakal dan berhati perut, mestilah ada perasaan untuk balas balik kebaikan orang. Just to show we appreciate their assistance. Kadang tu dengan hanya kehadiran dia je dah buat kita rasa nak hargai. Bukan nak suruh tolong apa pun kan.

So yeah. Itu lumrah. Dan sewajarnya, bila dah terima kebaikan, kita balas balik dengan kebaikan. Kalau tak pada orang yang sama, just balas je dengan random people around us. So that the kindness can be spread out and everyone can feel that in this world, masih wujud kebaikan tu.

Randomly yang macam, bila kita drive dalam jammed ada accident etc, kita bagi signal untuk tukar lane, then ada driver belakang slow down the car supaya kita dapat masuk. It's simple. Itu juga satu kebaikan. Then kita pun balas balik untuk orang depan kita yang nak tukar lane. So kita dah balas kan kebaikan tadi. Bukan pada orang yang sama, tapi pada orang lain. Tapi toksah lah kot baik hati sangat semua orang kau nak bagi masuk lane kau end up situ pulak yang jammed. Lol. Tapi gitulah konsepnya.




Dan jangan lupa jugak untuk diri sendiri. Jangan jadi kejam pada diri sendiri. Diri kita pun pinjaman Allah. So kena jaga baik-baik sebagai tanda syukur. Jangan terlampau baik pada orang, akhirnya diri sendiri terabai or merana.

Appreciate ourselves too. Jaga kesihatan, jaga ibadah, jaga emosi. Once a while belikan something untuk diri sendiri. Manjakan diri tapi jangan melebih. Teringin makan sesuatu then go get it. Lebih baik lepas buat sesuatu yang kita rasa berbaloi untuk spend some money on ourselves. Macam dah habis exam dan we get a good result, so why not belanja diri sendiri makan best-best. Sebab sebelum tu confirm dah struggle study for the exam kan. (Lain lah kau sejenis terer gila tak study tapi result gempak gitu).

So yeah, jangan lupa hargai diri sendiri.

I love me!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...