Pages

the clown is here

:)

Monday 30 January 2017

Coffee Lover

Assalamualaikum..

Who's here a coffee lover like me put your hands up!

Hot white coffee

Yeah I'm a very hardcore fan of coffee. Siapa pernah duduk atau kenal aku, memang confirm 100% boleh detect aku sangat2 lah addicted to coffee. Sehari mesti dapat at least a cup. Kalau tak, boleh senoneng kepala wo. Haha. 

Tak kisah apa jenis coffee pun, memang aku suka. Latte, white coffee, black coffee, cappuccino, mocha, eh name it lah, semua aku minum. And now my new addiction is on hazelnut white coffee. Oh the smell, sooooo nice.

Dan aku faham yang tak semua suka coffee ni. Lagi2 bau dia. Aku ibaratkan coffee macam rokok. Some people can get addicted to it, while some might hate it. Pernah aku dapat roommate/kawan yang tak boleh bau coffee langsung, just like some people cannot smell smokes from a cigarette. Dan tu lah masalahnya. Kena cuba minum sembunyi2 atau larikan diri minum tempat lain. To respect those yang tak boleh bau coffee.

Aku pulak asal bau coffee je memang heaven. Kat shopping mall ke kalau terbau coffee, boleh tercari2 bau tu. Janganlah bayangkan aku hidung ke depan then jalan mencari bau tu. Aku cool lagi lah. Haha.


Me and my  beloved coffee.

But anything needs to be controlled. I realized that it's not good for me to keep caffeine level so high in my body. I need to control it. But quite hard and uncontrollable sometimes. Haha. Lagi2 dah kerja, boleh sampai 3 cups a day aku teguk tau tak! So scary tapi nanti tak minum boleh jadi ngantuk gila time drive apa semua. And sometimes tu minum bukan sebab ngantuk pun. Sebab happy, sebab stress, sebab lapar, semua pun boleh jadi penyebab aku minum coffee. And it's not good I know.

So here I decided to change this habit. I have to reduce my coffee intake. And now maybe only once a week. Or maybe 2 times a week. Eh how about 1 cup a day? Still okay right? Hehe.

It's so hard but I have to try. And still trying. Just so you know, I surprisingly manage to control it. Mindset kot. Maybe tak lah cut off terus. Tapi better than before. So that's a transformation of me in 2016. So maybe 2017 will be better me without my coffee. Perhaps. I hope so.


xoxo
-Coffee lover 



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...