Pages

the clown is here

:)

Friday 9 February 2018

Nasi Goreng Udang

Assalamualaikum..

Masa jalan Ipoh haritu, sempat singgah rumah makcik aku. Lepak rumah dia kejap, lepas tu dia ajak makan kat tempat special.

Nasi goreng udang.

Tempat ni penuh orang. Memang sentiasa penuhlah. Pakcik aku kata, kalau raya ramai orang balik kampung kan, lagilah penuh takda meja semua.

Untuk pengetahuan korang, aku ni ada alergik dengan udang. Nanti gatal-gatal. Tapi sebab dah diajak, takkan nak tolak pulak kan. Lepastu dah sampai tu, ingat nak try menu lain. Tapi dah nama kedai pun Nasi Goreng Udang, mestilah tu yang the best kan? Lantas aku gagahi jugak untuk makan.




Gitulah ghopenyaaaa Nasi Goreng Udang tu. Tapi rasanya boleh tukar kot. Udang goreng nasi. Haha. Udang dia banyak gilaaaa. Melimpah ruah ke landang gandum.

Rasa bagi aku biasa je lah. Sebab memang udang banyak, rasa udanglah yang lebih. Untuk aku, portion dia sangat besar. Penuh sangat. Tak boleh nak habis.

Servis pun cepat je. Walaupun ramai orang, tapi masih boleh dikira cepat lah.




Actually banyak menu lain jugak kat sini. Mee kicap ada, sate ada, yong tau fu, sotong kangkung, dan masakan panas lain pun ada. Ada banyak kedai deret ni, tapi yang penuh kedai Nasi Goreng Udang ni lah. Tapi kalau rasa nak try semua kedai pun bolehhh. Haha.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...