Pages

the clown is here

:)

Wednesday 14 February 2018

Greentown Dim Sum Cafe, Ipoh

Assalamualaikum...

Eh alamak ada lagi post masa kat Perak rupanya. Ni last day. Post sebelum ni aku cerita kempunannya aku tak dapat merasa makan kat New Hollywood Restaurant tu kan?

So bagi memenuhi impian aku nak Chinese food gitu, husband dalam diam dok search rupanya dim sum mana halal area Ipoh ni. Bangun-bangun tidur dia ajak makan kat Greentown Dim Sum ni. Siap tunjuk halal gitu kemain yakin dia. Haha.

Aku on je lah. Gila tak on. Bila lagi nak merasa kan. Haha.

Dan bestnya, pagi-pagi lagi dah bukak kedai ni. Kira kitorang siap je check out dari hotel terus menuju ke sini. Masa sampai takda lah ramai orang lagi. Lepas order tu baru ada orang ramai datang in group macam tu.

Kedainya selesa dan pekerja ramah nak layan pelanggan. Menu pun banyak dan dia ada tulis which one yang recommended, signature and everything. So first timer macam aku senang buat pilihan. Haha. But some menu ada yang boleh order on weekend je tak silap. Sebab ada aku order satu menu tu, tiba-tiba pekerja dia cakap tu cuma ada weekend je. So tak dapat merasa.

Apa yang kitorang order haritu?








Nama setiap menu telah dilupakan, namun rasanya masih kekal di hati. Cewah. Semua okay sedap. Cuma mee tu macam mee kicap je kot. Masin berkuah macam tu. Biasa je lah. Mee tarik lagi sedap.

Yang lain tu semua sedap. Memuaskan hati dan mengenyangkan. Walaupun ada yang macam tak cukup sebab 3 ketul je. Tu pun kena bahagi dua dengan husband, mana cukuppp! 




Tapi takpala, bersyukur. Haha. Walaupun nampak macam sikit, sebenarnya boleh tahan kenyang sampai ke petang. Perjalanan hari tu dahlah jauh. Ke utara lagi. Sampai next destination masih kenyang, so okay lah kan?




Mana-mana yang nak cari kedai dia, waze dan cari signboard dia macam ni okay? Senang je nak jumpa.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...