Pages

the clown is here

:)

Monday 23 December 2013

#UTMPEC2013

Assalamualaikum..

hai hello hola holi diberi nama. ehem

yang sana tu, jangan buat2 terkejutlah tetibe ada post baru kat blog ni. please jangan ye. LOL

okay tanpa pembukaan yang baik. okayyy nampak dah makin lari skill blogging tu. takpa, pelan2. :P

alkisahnya, dengan rasminya esok bermula lah study week dan oleh sebab itulah aku ada masa nak update blog ni. sebab baru lah bebas daripada segala assignments, tests, quiz, programs, blablabla and etc.

lepas study week, exam week, dan lepas tu bermula cuti semester. jadi sebelum berakhirnya semester kali ni, apa kata aku share sikit apa benda yang aku buat semester ni. salah satunya lah ye. 

 it's called Perodua Eco-Challenge 2013 (PEC2013) yawww!

apa PEC ni? soalan yang sering kitorang dapat.
dan jawapannya, PEC ni sebenarnya satu competition yang dianjurkan oleh Perodua. yerrr Perodua, yang produce kereta tu. so kalau dah dia produce kereta, kitorang yang join pertandingan ni mestilah ada bersangkut paut dengan kereta jugak kan. 

ye betul tu betul sangat. 
untuk tahun 2013 ni, PEC buat satu theme baru. theme ke? alah lebih kurang lah. kali ni, setiap universiti yang join diberi sebijik MyVi dan pasukan yang join tu kena modify kereta tu dengan new design, new features, new tagline, dan macam2 lagi lah. kiranya macam kena produce kereta baru untuk Perodua ni. 

setiap universiti tu akan ada engineering team dan jugak marketing team. and here we are!


engineering team


marketing team


meriah kan?
a very big family. 
UTMPEC family :DD

dan pada 12, 13, dan 14 Disember yang lepas, pertandingan sebenar bermula di Shah Alam. both marketing and engineering team ada challenge dia tersendiri. dan kami semua telah cuba yang terbaik. 


this is our car.
PERODUA NYDIA


ha ni lah dia Perodua NYDIA!
tu nama produk kitorang. it means safe and comfortable.

dan untuk pengetahuan semua, UTM team menang tempat ke-3 untuk presenter terbaik, dan jugak tempat ke-5 untuk long distance challenge. wohooooo
*kembang2 hidung sebab bangga*

apa2 pun, jujur aku cakap aku tak melihat pada kemenangan tu sangat. pengalaman dan ilmu sepanjang join PEC ni yang sangat2 bernilai. dapat belajar benda baru. dapat kenal kawan baru. dapat tengok dunia baru. haaa macam2 lah.

dan sebenarnya aku jugak bangga dengan kebolehan kawan2 aku. aku sedar masalah yang ada, aku tahu kekurangan yang ada, but then we all try to made it happens. memang korang semua hebat2 belaka lah. and some of them yang memang betul2 work hard untuk PEC ni, subhanaAllah korang memang terror sangat lah weiiii. tak tahu nak kata apa dah. salute and salute and salute again. korang kuat dan harapnya kemenangan kali ni mampu bagi kepuasan kat korang. next time kita pulun habis2 lagi bagi memang keseluruhan pulak. haaa tengok, punya ambitious perempuan ni. :P

apa2 pun, for the UTMPEC family, we made it!
walaupun banyak masalah, banyak halangan, banyak dugaan, tapi kita still bertahan together and overcome all those things kan. lepas tu menang pulak tu lagi. haih lagi lah best. jom bangga sama2 jom. haha


UTMPEC's family



dan mereka :))

ehhh, sebelum tutup cerita ni, bagi aku ruang untuk ucapkan TAHNIAH kepada Mia. my one and only classmate yang join PEC sama dengan aku. 

to Mia,
congratulation bebeh! u're the best. present best, nyanyi best, menari best. ahhh semua lah best. and therefore u deserve to be a winner. 
and thanks jugak sebab join PEC. sama2 share idea, masalah, cerita dan macam2 lagi. seriously kalau Mia takda, memang rasanya tak mampu kuat sorang2 dalam PEC ni. eceh kemaen ayat. haha
okay dah. romantik sangat pulak rasa. :P
in short, tahniah dan terima kasih :DD

gonna miss #UTMPEC2013


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...