Pages

the clown is here

:)

Thursday 28 November 2013

The Garbage Truck Theory

Assalamualaikum..

first and foremost, korang semua kena baca dulu cerita bawah ni. the whole story tau, jangan mengelat baca setengah2 pulak. jentik dahi tu kang. hikkss :P


The Garbage Truck Theory


dah habis baca dah? 
ada rasa apa2 tak lepas habis baca tu?

this story was shared by one of the lecturer in UTM. nice and very inspiring. touched as well. 

plus, masa lecturer tu cerita, nada dia cerita and the way dia explain every part of this story memang amat2 best dan menarik. he read and explained line by line. dia buat students dia ni semua ambil masa untuk fikir dan reflect balik pada diri sendiri, termasuklah aku.

lately memang aku busy. busy macam2 lah. assignment, test, interview, program and etc. and mostly semuanya melibatkan kerja2 yang berkumpulan. bukan individu lagi dah. kenalah dengan situasi sekarang kan. dah tahun 3 ni, dah nak LI dah pun, keadaan haruslah lain sikit daripada dulu kan. sekarang ni semuanya berkaitan dengan real situation bila dah masuk alam pekerjaan nanti. masa kerja nanti lagilah kita akan hidup dan jumpa dengan ramai orang yang kita entah kenal entah tak. dan bila hidup dalam masyarakat yang lebih besar scope nya ni, macam2 perangai kita akan jumpa. dan confirm lah bukan semuanya kita boleh terima dan suka. even orang lain pun belum tentu suka kat kau kan. baik ke jahat ke is not the point, basically bila kita dah set mind tentang certain people ni, kita akan keep on judging them based on those perception kan. 

so, apa kata kita try to avoid that action. 
macam mana? macam cerita atas ni lah. :)

be positive. always and always.
cuba jangan merungut sana sini, orang tu macam ni, orang ni macam tu, but end up diri sendiri sebenarnya tak berapa bagus pun. (okay yang ni kena suruh diri sendiri baca banyak kali. HAHA)

dan dah tau tu, cuba bagi yang terbaik. ikhlaskan hati dalam bekerja. inshaAllah semuanya akan kembali kepada apa yang dirancang. Allah kan ada :)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...