Pages

the clown is here

:)

Saturday 2 April 2016

#notetomyself

Assalamualaikum..

Hashtag note to myself.

Selalu orang guna kebiasaannya bila nak share something yang baik2, ataupun berguna untuk orang ramai. Baguslah kan sebenarnya sebab semua orang boleh baca dan fikir balik "Note" yang cuba disampaikan tu. 

Tapi kan honestly aku rasa kadang2 ada "Note" tu yang buat kita rasa offended. Betul tak? I'm not sure yang ni memang perangai aku sorang ke apa lah kan. Haha. Yela memang jenis perangai buruk entah apa2 kan. Lol

Tapi let say macam ni. One day kau post satu ayat atau share something ke yang kau sendiri rasa berguna kepada orang ramai. Then tetibe (jeng jeng jeng), ada kawan kau sorang ni dia not directly refer to kau punya status ke sharing tu, tapi dia macam buat ayat yang vice versa dengan mesej yang awal2 kau nak sampaikan. And then part last dia #notetomyself. What say you bruh?

Ala macam tak clear kan. Cuba lah macam ni. Kau share sesuatu yang terjadi among your family or surrounding. Maybe sesuatu yang kau rasa lawak ke, ataupun macam saja lah nak tweet bosan2 kan. Contohnya macam kau up status something like "Mak minta belanja almari baru. Ok lari.". It just gurauan je antara kau dengan mak kau. Padahal lepas tu kau belikan je untuk mak kau kan siap tambah set ruang tamu dan bilik tidur complete lagi. Ceh. Haha. Tapi bila belikan takdalah up status or gambar ke sebab nanti jadi cerita lain pulak kan. Dan benda tu takda apa pun sebenarnya, stop on that point.

Tetibe ada sorang kawan kau komen or whatever lah dengan ayat penuh islamik dan puitis yang macam "Sesungguhnya pengorbanan ibu bapa tidak boleh dibeli dan dibalas dengan wang ringgit. Merekalah harta sebenar yang tiada nilainya. Jangan berkira dengan mereka. Sejak kecil, permintaan kita sering ditunaikan, apa lah sangat dengan perabot yang diminta. *Danggg* blablabla... #notetomyself"

(contoh contoh contoh..)

See? Dia mention perabot. So dia memang refer to you lah kan sebab dia kan kawan kau, dia mesti nampak status kau sebelum tu ke apa. Ok part ni sebenarnya perasan sendiri. Haha. Tapi sebab kau memang ada pernah cakap pasal tu sebelumnya, mesti lah macam offended betul tak? Mesti akan perasan jugak yang benda tu macam ditujukan kepada aku je. 

Yang ni aku sure semua boleh imagine dah kan? Haha. Tu lah. Sebenarnya betul lah tu. Apa yang dia nak sampaikan betul. Takda salahnya. Tapi mungkin ada sesetengah orang tak boleh terima dan rasa macam malas nak layan dan akhirnya mesej yang cuba nak disampaikan tak mampu nak sampai. 

Jadi apa kata, we stop and noted that message whenever we get something good/bad for ourselves at first je dulu. Nama pun #notetomyself kannn? Yes sharing is caring. But sometimes it's not works that way. Ada benda yang akan jadi sebaliknya bila tak menggunakan cara yang sepatutnya. Don't be too eager to share something. Simpan dalam hati apa yang kita nampak atau rasa tu dulu. Reflect to ourselves first! Think! And then see what's best you can come out with. Jangan main bambu je. OK? Janji? Haha

#notetomyself

Eh.



-Love-



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...