Pages

the clown is here

:)

Friday 29 January 2016

Kluang Rail Coffee

Assalamualaikum..

Pekabo?

Ni kes tahun lepas jugak. Hujung2 tahun lah tapi. So tak jenuh sangat nak throwback. Haha. Main jalan2 Johor lah sikek dah nama pun orang Johor. Dan oleh itu terpergi lah Kluang Rail Coffee kat Kluang ni. Hek eleh dah nama pun Kluang Rail Coffee, mestilah kat Kluang kau ni pon. Lol

Dia sebenarnya taklah "terpergi" sangat. Dah lama nak pergi dah. Adik aku belajar kat Kluang tu 5 tahun. Setiap minggu boleh dikata jenguk dia kat sekolah dia kan. Setiap minggu tu jugaklah berhasrat nak pergi Kluang Rail Coffee ni. Tapi sampai dia dah habis tak pergi2. Jadi kiranya ni baru rezeki lah dapat pergi. Huahua.




Ni lah muka hadapan Kluang Rail Coffee ni. Untuk pengetahuan semua, Kluang Rail Coffee ni ada banyak branch. Tapi yang aku pergi ni yang betul2 kat tepi landasan kereta api Kluang ni. Kata Rail Coffee kan. Mestilah kena ada mood kereta api nak lalu gitu. Haha.




Dan ni adalah suasana dalam kedai ni. Gila penuh manusia. Tak kira kaum. Aku pun tak faham apa dorang buat dalam ni. Mungkin dorang pun tak faham apa aku buat kat sini. Haha. Tapi serius lah ramai gila orang. Aku datang dalam pukul 11 lebih lah. Brunch lah kiranya. Masa datang tu siap kena tunggu depan pintu buat muka penuh simpati supaya yang kat dalam ni cecepat lah telan roti bakar dorang bagi kitorang pulak masuk. Tapiii hampeh. Sempat aku baca peta kawasan pelancongan tepi tu. Siap jengah2 rail kereta api kot2 ada orang ambik gambar kahwin ke apa. LOL. Dah berapa minit dapatlah jugak tempat nak duduk.

Dapat duduk tu happy dah. Tapi part pelayan dia ya rabbi, tau lah penat dik. Kerja apa tak penat kan. Tapi layan lah customer baik2. Yang lain okay lah kot. Yang sorang tu je. Kecewa tau kita datang jauh2 dapat layanan cenggitu. Sobs


Roti bakar butter + kaya, Butter + Peanut
Pau sambal
Kopi
Telur separuh masak (Takda dalam gambar)


Menu top dia semestinya roti bakar dan kopi. Barulah kopitiam kan. Roti bakar tu ada banyak jenis roti lah. Lepas tu telur ayam kampung separuh masak ada, pau ada, apa lagi entah aku tak ingat. Oh ada nasi lemak, mihun goreng, semua jugak. Kalau google, ada jugak dia letak ada rojak semua. Tapi masa aku pergi sini takda pulak dalam list menu tu. Tak sure lah kalau tu cuma ada kat branch yang lain ke apa.

Apa aku boleh kata, ok lah semuanya. Mengenyangkan jugak sebab aku lepas makan ni tak lunch terus dinner. Haha. Sedap dan boleh layan. InshaAllah datang lagi. Haha.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...